کد خبر: ۱۶۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳
امام‌جمعه زرین‌دشت:

 نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

امام جمعه زرین دشت بیان کرد: کلام امام راحل بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باید همیشه همراه ما باشد، حضرت امام فرمود: من در میان شما باشم و یا نباشم به همۀ شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. این توصیه به همه ما خصوصاً مسئولین محترم است.

 نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا دروندپور امام‌جمعه زرین‌دشت خطبه‌های نمازجمعه امروز ۲۷ مهرماه را با آیه ۲۵٠ سوره بقره شروع کرد: قرآن کریم می‌فرماید:  وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرینَ  هنگامی که سپاه طالوت با لشکر جالوت روبه‌رو شدند، گفتند: پروردگارا، «مقاومت» در برابر دشمن را به ما  عطا کن و گام‌هایمان را استوار دار، و ما را بر این دشمنان کافر پیروز بگردان.  

وی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی  در بیانیه گام دوم انقلاب، موضوع مقاومت و گفتمان مقاومت است در زمانی که جهان بین شرق و غرب تقسیم شده بود و تمام کشورها یا زیر سلطه شرق بودند یا زیر سلطه غرب و اختیاری هم از خود نداشتند، شما تاریخ معاصر ایران را نگاه کنید می‌بینید که  پادشاهان کشور ما را انگلیس مشخص می‌کرد؛ یعنی ما اجازه انتخاب پادشاه برای کشور خودمان را هم نداشتیم به‌عنوان مثال زمانی انگلیس رضاشاه را به‌عنوان پادشاه ایران مشخص کرد وقتی هم دید که نمی‌تواند منافع انگلیس را در ایران تأمین کند او را خلع و به جزیره موریس تبعید کرد در دوره محمدرضا شاه هم اوضاع بدتر بود، در این چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و اساس گفتمان خودش را بر مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار  قرارداد. 

غلامرضا دروندپور گفت: اولین کاری که ملت ایران انجام داد این بود که دست نشانده‌های امریکا و انگلیس و خائنین را از کشور خارج کند،  یعنی  انقلاب اسلامی هم  باقدرت در مقابل دشمنان و استکبار ایستاد و مقاومت کرد و هم فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به کشورهای مظلوم و ستمدیده جهان صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز منطق مقاومت به‌عنوان پیامد مبارک توسعه و صدور گفتمان انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام مطرح است گفتمان مقاومت در ایران، سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین (مشخصاً انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین)، به گونه‌ای است که بحمدالله توانسته است معادلات حاکم بر منطقه غرب آسیا را به نفع مصالح عمومی امت اسلامی دچار دگرگونی نماید.

دروندپور ادامه داد: این منطقی است که رهبری عزیز در بیانیه گام دوم می‌فرمایند: انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به‌شدت تحقیر شده و به‌شدت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت.

امام‌جمعه زرین‌دشت ابراز کرد: از برکات انقلاب اسلامی  ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار است، البته باید عرض کنم که ما نسبت به این انقلاب که حاصل مجاهدت‌های شهدای عزیز است یک مسئولیت بزرگی داریم و آن هم دفاع همه‌جانبه از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

غلامرضا دروندپور بیان کرد: آحاد مردم خصوصاً جوانان و نخبگان در همه مسائل چه مسائل سیاسی چه اقتصادی و چه فرهنگی  باید در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی گام بردارند  خصوصاً مسئولان محترم و مدیران میانی  این کلام امام راحل بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باید همیشه همراه ما باشد، حضرت امام فرمود: من در میان شما باشم و یا نباشم به همۀ شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. این توصیه به همه ما خصوصاً مسئولین محترم است.

 امام‌جمعه زرین‌دشت  در پایان عرایض خود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جناب آقای دکتر ایمانیه که در دوران خدمت در کسوت استانداری زحمات بسیار کشیدند  برای استاندار جدید دکتر امیری آرزوی موفقیت و توفیق خدمت برای مردم عزیز و نجیب استان فارس را دارم.
 
وی در خاتمه صحبت خود بیان کرد: استان فارس حدود ۱۵ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است انتظار است کسانی در به‌عنوان خادم و مسئول این مردم شریف قرار بگیرند که افکار و منش شهدایی داشته باشند کسانی که چه در مرکز استان و چه در شهرستان‌ها  بتوانند راه شهدا را ادامه بدهند البته  تخصص و دیانت لازم است؛ لذا مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هم اشاره به علم اندوزی  و هم اشاره به سبک زندگی اسلامی دارد.

انتهای خبر/ 224224

نظرات بینندگان